2009-10-19

Pang så hände det.

Oj vilken dag. Dagen började som vanligt med mjölkning och klockan nio kom Cassiopeja 2 från Käpplundaskolan. det var den tredje klassen från Käpplunda på två veckor. Sofia som hade ont i halsen, huvudet och örat fick jag omedelbart efter studiebesöket följa med in till vårdcentralen för att kolla om det var något allvarligt. De tog ett halsprov och när jag på eftermiddagen ringde, visade det sig att hon hade halsfluss. Då blev det lite komplicerat för jag mjölkade och direkt därefter var det scouterna Jag visste att apoteket stängde kl. sju och då räknade jag ut att om jag gick ifrån scouterna tjugo i sju klarade jag av att komma till apoteket på maxi före kl. sju. Klappat och klart. Det var bara och göra på det sättet. Jag sätter mig i bilen och rullar in till Skövde. Men då händer det som inte får hända. Vid på farten till östra leden kör jag in i framförvarande bil som hade stannat vid stopptecknet medan jag uppfattade att den körde ut å östra leden. En sekunds ouppmärksamhet och jag kör rätt in i bilen. Bakluckan och stötfångaren förstörd och dessutom droppade det lite bensin. Han liksom jag skulle till Maxi, så vi ställer hans bil vid vägkanten och åker till maxi i min bil. två minuter efter sju är vio framme och grinden in till apoteket hade sänkts ner. Men personalen var snälla och hissade upp den igen när de hörde att jag behövde medicin till Sofia. Tack till personalen på apoteket på Maxi. Det kan man kalla sista minuten. Vad fort saker och ting sker ibland. Jag hade planerat allt in i minsta detalj och så smäller det bara till och vänder upp och ner på all planering. Jag får nog lära mig att ha lite större marginaler, så kanske inte sådant här händer. Den tidspress som jag hade på väg in till apoteket var givetvis orsak till krocken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar