2009-10-18

Johanna 15



Idag har det varit kalas hos min brorsdotter Johanna som fyllde 15 år. Vi hade köpt en bok av stephanie Meyer (rättstavat?) som hette genom dina ögon. Det var en bok som hade lite mer sidor än vad jag klarar av. Jag läser tyvärr knappt böcker. Det har nog med någon sorts prioritering, där jag brukar ha allt för många andra järn i elden. Jag älskar att ha saker på gång att göra och då faller en kväll med att läsa en bok bort i alla andra aktiviteter.
I eftermiddag fick Sofia ont i halsen och huvudet. I dagens läge kommer det så mycket tankar om vad nu detta kan vara. Är det svininfluensa? Med all den debatt som handlar om ifall man ska vaccinera sig eller inte. Jag har inte för avsikt att vaccinera sig. Men hur gör jag med mina barn? Då blir beslutet genast lite mer invecklat. Ska jag inte vaccinera barnen och sedan få två stycken barn som ligger i influensa på samma sätt som sofia gör idag. Att fatta beslut åt andra är inte lika lätt som åt sig själv. Kanske ska jag vaccinera mina barn för säkerhets skull???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar