2009-10-21

Mera ström och ett pass




I flera år har vi haft lite för låg huvudsäkring på gården. När vi har använt många maskiner samtidigt har inte säkringen på 63 Ampere räckt till utan då har vi fått sätta dit en ny propp. Med åren har vi fått en rejäl hink med säkringar som du ser på bilden här intill. Anledningen till att det har dröjt med att säkra upp till 80 A huvudsäkring är att det kräver en del ombyggnader av elcentralen.




Idag kom Kent som jobbar på skaraborgs elektriska och började planerade upp arbetet. Vi har hönor på gården och dem är känsliga för om det skulle bli ett långvarigt strömavbrott. Därför krävs det viss planering för att minimera strömavbrottet.




Nästa torsdag kommer Jag, Sofia, Jesper, Susanne, Rebecca och Amanda ta flyget till London och ha en härlig weekend. Mitt pass behövde förnyas och nu för tiden var det lite andra rutiner. Fotograferingen var på polisstationen och sedan fick man även lämna fingeravtryck. Som arbetande med händerna blev det givetvis svårt att få ett korrekt fingeravtryck. Jag kanske inte lämnar några bra fingeravtryck efter mig om jag skulle börja en brottslig bana? Nej, så är det givetvis inte. Nu har jag i alla fall hämtat passet hos polisen och nu är det bara att vänta till nästa torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar