2009-09-30

Kor in från betet



Nu var det dags igen. Två gånger om dagen får korna vandra in från betet och in i ladugården för att mjölkas. På dessa två mjölkningar blir det ungefär 25-30 liter mjölk från varje ko. Givetvis finns det kor som mjölkar mer och mindre. Igår nämnde jag att hösten är på väg när potatisupptagningen är gjord. Jag märker av hösten på gräset som korna äter också. Gräset växer knappt någonting. Jag brukar ha korna ute så länge som det är möjligt på hösten. Jag tycker att det är härligt att ha korna ute när det är en så torr och fin höst. Det är först när regnet och blåsten kommer på hösten som jag börjar ha korna inomhus.


På eftermiddagen idag kom Robin och Linda med sin pappa Anders på besök. De ville titta lite på det som fanns här på gården. Djur, maskiner m.m. Lite fika blev det förstås också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar