2009-09-24

Fullt upp med lite njutning i slutet

Så kan jag beskriva dagens bestyr. Jag kom iväg med slåtterkrossen kl 8.00 för jag hade planerat att åka till Hjo och träffa Jesper Anhede på mediahuset på eftermiddagen. När jag åker iväg och ska köra slåttermaskinen planerar jag en viss tid vad det brukar ta. Men ibland händer något och då finns det inte någon tidsram som håller. Idag hade jag inte heller full koll på hur stor areal som skulle slås av. Jag hade också 45 minuters resa till gården Ryholm. Nu var det inte så mycket att slå med anledning av att de ville spara lite till viltet på gården. Med utfallet av förmiddagens jobb så han jag gått och väl att komma i tid till Hjo. Jag hann även med att hämta Jesper efter skolan.


Torsdagar brukar jag inte mjölka på eftermiddagen och idag blev det ett också fantastiskt fint väder. Jag, Sofia och Jesper bestämde oss för att åka ut på en cykeltur. Sofia (och Jesper) säljer jultidningar som de passade på att sälja under cykelturen. För min del njöt jag av solen under tiden de sålde jultidningar till grannarna. Skönt att bara slappna av ibland. Det är något vi alla behöver göra. Vi bönder är ofta bra på att ta oss en tupplur under dagen, men tyvärr är nog samhället på väg att komma ifatt oss lite grann. Vi blir mer ekonomiskt pressade och vi ska klara av mer på samma tid. Då kan ibland den för oss viktiga återhämtningen stryka på foten tror jag.


Jag fick min vila idag ihop med mina barn och vad kan vara bätte än det.


I huset har vi en katt som heter Bullan och jag måste bara visa hur underbart Jesper somnade. Han har fått en läsbok i skolan och tycker att det är jättespännande att läsa. Han var i sin säng och läste och när jag gick tillbaka till honom hade han somnat som kortet på bilden.



Godnatt och sov gott

1 kommentar:

  1. Skönt och kul att se en att en av Hjordnäras bönder är så aktiv i sociala medier! :-)

    SvaraRadera