2009-11-03

London



Nu är jag tillbaka igen efter en veckas uppehåll. Vi har varit på semester i London och haft några härliga dagar i en av mina favoritstäder. Det var tredje gången jag var i London och för varje gång upptäcker man något nytt. Det är en otroligt mångkulturell stad med ett mycket varierande utbud av restauranger. Det är så mångkulturellt, så när vi en kväll bara skulle ut och äta Fish and chips, fick vi gå en rejäl bit för att hitta en restaurang som hade det på menyn. London eye som jag inte hade sett var jag naturligtvis tvungen att testa. Otrolig högt med en otrolig utsikt över London. Det var häftigt. Handling blev det förstås en hel del när det är med ett gäng tjejer. Harrods givetvis, Oxford street och en ny bekantskap som hette Camden market. Camden market var en marknad utmed en gata där det fanns otroligt med marknadstånd av allehanda slag. En miljö blandad av engelskt arbetarkvarter, vilda western gata och marknad från något arabiskt land. Kanske inte en perfekt beskrivning men ändock ett försök. Det är helt klart värt ett besök.

En promenad förbi Buckingham palace blev det också. Det blir mycket promenerande när man ska hinna med och se så mycket som möjligt. London är trots allt rätt så kompakt med sevärheter. Jag åker gärna tillbaka till London och då ska jag se till att gå på musikal eller liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar