2009-11-14

Höst eller vinter


Vilka vinterkänslor det var igår. Vit snö på marken och Jesper var ute och bara lekte ute i snön. För mig är snö två stycken motsatser. Den ena motsatsen är det som hör till jobbet. Snö och kyla är inget som underlättar mitt arbete på gården. Det är mycket som kan trilska när graderna sjunker under noll. Den andra motsatsen som jag helst vill berätta om är allt det roliga som snön för med sig. Vi får en helt ny omgivning med lite snö på backen. Det trista höstmörkret försvinner litegrann. Och sedan kommer det lite alpina vibbar hos mig och mina barn. Att få ta med sig slalomskidorna ut i backen och glida ner för backen och sedan ta sig lite kaffe och varm choklad i backen är bara för härligt. Hoppas nu att det blir lite vinter innan jul så att backarna kan bygga upp ett snölager. Har backen väl öppnat så brukar det vara öppet bra länge. Jag hoppas på lite snö och så får jag försöka att låta det positiva överväga det negativa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar