2010-01-02

God jul och Gott nytt år





God jul och gott nytt år.
Idag blir det en bildkavalkad av jul och nyårshelgen. På julafton firade jag jul ihop med Susanne och hennes familj. På dagen var vi hemma hos Susanne och åt en jultallrik till middag. Eftersom mina barn var hos sin mamma på julafton skötte jag mjölkningen på julaftonen. Efter mjölkningen åkte vi till Susannes föräldrar där tomten givetvis kom på besök. Utav Susanne fick jag en fin svart tröja och ett par t-shirtar. På juldagsförmiddagen åkte jag ner till
Igelstorp och hämtade Jesper och Sofia för att senare på kvällen fira jul med min familj. Vi var inne hos mina föräldrar tillsammans med min bror med familj. På dagen testade Jesper sina slalomskidor för att kolla snöbärigheten. Under eftermiddagen grävde vi ut en stor koja i en snöhög som hade blivit uppkörd. Kojan blev så pass stor att Jesper kunde stå raklång därinne. När vi sedan under kvällen firade julen hade ju tomten kommit hit på julafton, så blev det en liten minitomte (Jesper) som fick vikariera tomte. Visst är han söt. Rimma är något som jag
har börjat göra de senaste åren. Det är väldigt roligt att göra ett rim som man får klura på och nästan gissa rätt vad som är i paketen. På anandag jul passade vi på att upp till stenkällegården och testa slalomskidor och snowboard. Här ser ni Sofia som hoppar i ett gupp. Backarna var otroligt bra och härliga.

Det som har varit mycket sista veckorna i jordbruket är att komma ikapp med pappersjobbet. Veckorna kring jul har jag lagt ner upp emot tio till femton timmar i veckan. Det är mycket räkningar och bokföring som jag har velat komma ikapp med. På nyår firade Sofia Jesper, Susanne och jag med en nyårsmeny innehållande en utsökt kycklinggryta och till efterrätt en panna cotta av vaniljyoughurt. Lite spel och en film blev det också innan det bar av till utsikten vid Billingehus. Det har blivit en liten tradition och åka in dit och se alla fyrverkerier över stan.
GOTT NYTT ÅR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar